ΣΧΕΔΙΟ ΥΓΙΕΙΝΗΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΤΩΝ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΩΝ ΧΑΝΔΡΗ

Xρήση για την αντιμετώπιση του COVID–19 και ή παρομοίων μολυσματικών ασθενειών

Από την ίδρυση  μας η υγιεινή  και η ασφάλεια υπήρξαν το επίκεντρο της φιλοξενίας στα ξενοδοχεία Χανδρή. Αυτή η δέσμευση σε επισκέπτες  και εργαζομένους συνεχίζει να μας καθοδηγεί μέχρι σήμερα και να διαμορφώνει την πολιτική μας , καθώς αντιμετωπίζουμε τις νέες  προκλήσεις που έχει επιφέρει η πανδημία του COVID-19.

Όλα αυτά τα χρόνια από το 1972 έχουμε αποδείξει  ότι νοιαζόμαστε  για όλους  τους εργαζομένους μας, τις οικογένειες τους και τους επισκέπτες μας. Από τα πρώτα στάδια της πανδημίας και προτού ανακοινωθούν από τις αρχές υποχρεωτικά μέτρα , προβήκαμε σε όλες τις ενέργειες  που ήταν απαραίτητες ώστε να διασφαλίσουμε την υγεία  εργαζομένων και επισκεπτών. Σήμερα συνεχίζουμε εφαρμόζοντας τις κυβερνητικές πολιτικές και εντολές σε ότι αφορά την πανδημία καθώς και τις οδηγίες και πρακτικές των δημοσίων υπηρεσιών υγείας (ΕΟΔΥ, ΕΦΕΤ κ.α.) , του Παγκοσμίου Οργανισμού Υγείας καθώς  και διεθνώς καταξιωμένων ηγετών στον Τουριστικό κλάδο .

Έχουμε ετοιμάσει  ενα ολοκληρωμένο σχέδιο δράσης  με την εταιρική  πολιτική και τις διαδικασίες λειτουργίας μας    για την αντιμετώπιση του  ιού  σύμφωνα με τις εντολές της Ελληνικής Κυβέρνησης , του Ε.Ο.Δ.Υ και του Π.Ο.Υ.

Είναι δεδομένο ότι με την πάροδο του χρόνου θα αναθεωρούμε την πολιτική μας , ώστε να συμπεριλαμβάνονται όλες οι τελευταίες οδηγίες και τα  νέα επιστημονικά συμπεράσματα .Επιπρόσθετα θα αναπτύξουμε νέα πρωτόκολλα λειτουργίας , όπου χρειαστεί , ώστε να αντιμετωπιστούν όλα τα θέματα που πιθανόν θα προκύψουν , προχωρώντας στην αντίστοιχη εκπαίδευση του προσωπικού μας.

Είναι υποχρέωση και ευθύνη κάθε μέλους του προσωπικού των ξενοδοχείων Χανδρή να εφαρμόσουν όλους τους κανόνες υγιεινής και λειτουργίας  που περιέχονται παρακάτω , ώστε να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο μόλυνσης πραστατεύοντας τους επισκέπτες μας αλλά και τον εαυτό τους και τις οικογένειες τους .  Η αυστηρή τήρηση της παρακάτω πολιτικής και των εγκεκριμένων πρακτικών λειτουργίας θα μας επιτρέψει να λειτουργήσουμε με ασφάλεια προσφέροντας στους επισκέπτες μας μια αξιομνημόνευτη και ασφαλή διαμονή και τη δυνατότητα να ξεπεράσουμε τις όποιες δυσκολίες προκύψουν .

Η Διοίκηση των Ξενοδοχείων Χανδρή

Επισκόπηση προγράμματος Υγιεινής και ασφάλειας

a. COVID-19

Σύμφωνα με την επικρατούσα επιστημονική άποψη ο ιός , COVID-19 μεταδίδεται μεταξύ ανθρώπων διαμέσου  σταγονιδίων από τον βήχα ή το φτέρνισμα. Μια άλλη οδός μετάδοσης είναι η άμεση επαφή με έναν ασθενή ή η έμμεση μέσω ενός μολυσμένου αντικειμένου ή επιφάνειας και η ακόλουθη μεταφορά του ιού μέσω αγγίγματος στόματος , ματιών ή μύτης. Αν και οι περισσότεροι άνθρωποι που έχουν προσβληθεί από τον ιό εκδηλώνουν ήπια ή και καθόλου συμπτώματα σε ορισμένες περιπτώσεις εκδηλώνονται πιο σοβαρά συμπτώματα  και ηλικιωμένα άτομα ή άτομα με υποκείμενα νοσήματα χρειάζονται άμεση νοσηλεία.

Μέτρα πρόληψης και  προστασίας ενάντια στη μετάδοση του  COVID-19, συμφώνα με τον ΕΟΔΥ και τον ΠΟΥ είναι :

  1. Κοινωνική απόσταση. Αναφέρεται στην αποφυγή του αγκαλιάσματος, ανταλλαγής φιλιού και χειραψίας με επισκέπτες καθώς και με άλλα άτομα του προσωπικού. Πρέπει να διατηρείται απόσταση 2 μετρων και να αποφεύγεται όποιος βήχει η φταρνίζεται. Αποτελεί το βασικό μέτρο πρόληψης στη χώρα.
  2. Προσωπική υγιεινή/ υγιεινή χεριών. Αφορά το συχνό και σχολαστικό πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι για τουλάχιστον 20 δευτερόλεπτα καθώς και την τακτική χρήση αντισηπτικού χεριών με βάση την αλκοόλη. Η απολύμανση χεριών είναι απαραίτητη μετά από ανταλλαγή αντικειμένων με επισκέπτες ή άλλους εργαζομένους (π.χ. χρήματα , πιστωτικές κάρτες , έγγραφα κ.α.).Πρέπει να αποφεύγεται το άγγιγμα του στόματος, ματιών και μύτης.
  3. Αναπνευστικό πρωτόκολλο. Αναφέρεται στην κάλυψη του στόματος και της μύτης με τον αγκώνα ή με χαρτομάντηλο όταν κάποιος φταρνίζεται ή βήχει. Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει άμεσα να πετιέται σε κάδο με καπάκι.
  4. Κοινόχρηστοι χώροι. Η καθαριότητα και η απολύμανση κοινόχρηστων χώρων πρέπει να είναι σχολαστική, ενδελεχής και συχνή. Ειδικά σε σημεία και επιφάνειες τα οποία αγγίζουν πολλοί επισκέπτες και εργαζόμενοι.

 

b. Υγιεινή προσωπικού και επισκεπτών

H υγεία και η ασφάλεια των εργαζομένων και των επισκεπτών είναι η πρώτη προτεραιότητα μας. Για να τους προστατέψουμε και να προσφέρουμε στους επισκέπτες μας μια ασφαλή και αξιομνημόνευτη διαμονή τα παρακάτω μέτρα θα τεθούν σε εφαρμογή μέχρι τη λήξη της πανδημίας σε όλα τα ξενοδοχεία  μας.

  1. Κοινωνική απόσταση. Οι επισκέπτες θα ενημερώνονται να τηρούν απόσταση 2 μέτρων από κάθε ομάδα ατόμων που δεν ταξιδεύον μαζί τους, όταν στέκονται σε σειρά, όταν χρησιμοποιούν ανελκυστήρες ή κινούνται στους κοινοχρήστους χώρους. Επιδαπέδια και επιτοίχια σήμανση θα τους υπενθυμίζει τα παραπάνω. Τα τραπέζια και τα έπιπλα κοινοχρήστων χώρων θα επανατοποθετηθούν  στο χώρο  ώστε να τηρείται η απόσταση των 2 μέτρων. Οι εργαζόμενοι θα εκπαιδευθούν στη διατήρηση της απόστασης μεταξύ τους  και τους επισκέπτες καθώς και στην αποφυγή  αγγίγματος του προσώπου τους. Όλα τα επισιτιστικά τμήματα θα εφαρμόσουν πλήρως την κείμενη νομοθεσία χωρητικότητας.
  2. Απολύμανση χεριών. Διανεμητές απολυμαντικού χεριών και χαρτομάντηλα θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους κοινοχρήστους χώρους, στη είσοδο προσωπικού, σε ανελκυστήρες, εστιατόρια, αίθουσες συνεδριάσεων, χώρο πισίνας και γυμναστήρια. Όλο το προσωπικό είτε έχει άμεση επαφή με επισκέπτες είτε όχι θα έχει πρόσβαση σε απολυμαντικά και όλα τα απαιτούμενα από το νόμο μέτρα ατομικής προστασίας.
  3. Πινακίδες και ενημέρωση σε χώρους επισκεπτών. Θα τοποθετούν πινακίδες υπενθύμισης χρήσης και απόρριψης Μέσων Ατομικής Προστασίας, αναπνευστικού πρωτοκόλλου καθώς και κανόνες κοινωνικής απόστασης. Επίσης θα χρησιμοποιηθεί και ηλεκτρονική ενημέρωση σε τηλεοράσεις και όποιο  άλλο ηλεκτρονικό  μέσο προσφέρεται  για την ενημέρωση των επισκεπτών.
  4. Πινακίδες και ενημέρωση σε χώρους εργασίας προσωπικού. Θα τοποθετηθεί σήμανση σε όλους τους χώρους εργασίας για τη σωστή χρήση Μ.Α.Π (μέσων ατομικής προστασίας) όπως μάσκες και γάντια, το  αναπνευστικό πρωτόκολλο και το πλύσιμο χεριών. Επιπρόσθετα θα γίνεται υπενθύμιση της σωστής πρακτικής για φτάρνισμα ή βήχα και την αποφυγή αγγίγματος προσώπου.
  5. Θέματα υγείας προσωπικού και επισκεπτών. Είμαστε έτοιμοι να προσφέρουμε υποστήριξη στους επισκέπτες μας. Οι εργαζόμενοι  έχουν λάβει οδηγίες να παραμένουν σπίτι αν δεν αισθάνονται καλά και να ενημερώνουν τον προϊστάμενο τους αν παρατηρήσουν επισκέπτη ή πελάτη με βήχα, δυσκολία στην αναπνοή ή άλλα πιθανά συμπτώματα του  COVID-19. Υπάλληλοι ή επισκέπτες οι οποίοι δεν αισθάνονται καλά κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο ξενοδοχείο καλούνται να ενημερώσουν τους προϊστάμενους τους (υπάλληλοι )  ή την υποδοχή (επισκέπτες).
  6. Διαχείριση υπόπτου κρούσματος. Οι εργαζόμενοι έχουν λάβει σαφείς  και γραπτές  οδηγίες πως να ενεργήσουν εάν κάποιος επισκέπτης παρουσιάσει συμπτώματα συμβατά με τη λοίμωξη. Άμεσα θα ενημερωθεί ο υπεύθυνος εφαρμογής του σχεδίου διαχείρισης κρούσματος και θα γίνει καταγραφή του περιστατικού στο βιβλίο συμβάντων. Στην συνέχεια και σε συνεργασία με το γιατρό του ξενοδοχείου και τις αρμόδιες αρχές θα εφαρμοστούν πλήρως τα  σχετικά πρωτόκολλα  και θα διασφαλιστεί η απομόνωση του επισκέπτη, έως ότου επιβεβαιωθεί ή όχι η ύπαρξη κρούσματος.

 

c. Υποχρεώσεις εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι αποτελούν βασικό παράγοντα στην επιτυχία της προσπάθειας εξάλειψης της διασποράς της λοίμωξης. Είναι ευθύνη του κάθε ενός η τήρηση των οδηγιών και η εφαρμογή των μέτρων στα οποία και θα εκπαιδευθούν όλοι. Στόχος είναι η προστασία τόσο της δίκης τους υγείας όσο και όλων όσων με τους οποίους έρχονται σε επαφή.

Επίσης ανάλογα με την θέση εργασίας τους οφείλουν να ενημερώνουν τους επισκέπτες για την πολιτική αντιμετώπισης της λοίμωξης και την αναγκαιότητα εφαρμογής της. Παράλληλα θα αναφέρουν οποιαδήποτε περίπτωση μη τήρησής της, τόσο από επισκέπτες όσο και από εργαζομένους.

  1. Προσωπική υγιεινή. Η σωστή ατομική υγιεινή και το συχνό πλύσιμο των χεριών με σαπούνι είναι απαραίτητα μέτρα για την αντιμετώπιση της διασποράς της λοίμωξης. Οι εργαζόμενοι πρέπει να πλένουν τα χέρια τους (για 20 δεύτερα) ή να χρησιμοποιούν αντισηπτικό κάθε ώρα. Το ίδιο θα επαναλαμβάνεται πάντα και ανεξαρτήτως ώρας μετά  τη χρήση WC, φτάρνισμα, άγγιγμα προσώπου, φύσημα μύτης, σκούπισμα , καθαριότητα χωρών, σφουγγάρισμα , πριν και μετά την βάρδια τους καθώς και μετά από κατανάλωση φαγητού και ποτού κ.ο.κ.
  2. Αναπνευστικό πρωτόκολλο. Κάλυψη του στόματος και της μύτης με χαρτομάντιλο η τον αγκώνα όταν φταρνίζονται η βήχουν.
  3. Μέσα Ατομικής Προστασίας . Όλοι οι εργαζόμενοι πρέπει να φέρουν μέσα ατομικής προστασίας σύμφωνα με τις οδηγίες του Ε.Ο.Δ.Υ.και ανάλογα με τη θέση εργασίας τους. Αυτά (μάσκες, γάντια, ρόμπες μιας χρήσης, ποδιές μιας χρήσης, γυαλιά μιας χρήσης, καλύμματα παπουτσιών κ.α.) θα τους παραχωρηθούν από τα ξενοδοχεία Χανδρή και θα διασφαλιστεί η ύπαρξη ικανοποιητικού αποθέματος. Όλοι οι εργαζόμενοι θα λάβουν ό,τι προβλέπει νομοθεσία με βάση το πρωτόκολλο λειτουργίας ξενοδοχείων και θα εκπαιδευθούν στη σωστή χρήση τους καθώς και στη σωστή απόρριψη τους.
  4. Απολύμανση χώρων εργασίας. Οι εργαζόμενοι θα εφαρμόσουν πλήρως στο χώρο εργασίας τους καθώς και στα εργαλεία που χρησιμοποιούν σχολαστική καθαριότητα καθώς και απολύμανση όπως αυτή ορίζεται από τις υγειονομικές αρχές. Επιφάνειες εργασίας, και εξοπλισμός εργασίας είναι απαραίτητο να απολυμαίνονται σωστά και τακτικά ώστε να ελαχιστοποιηθεί ο κίνδυνος μετάδοσης της λοίμωξης μέσα από τραπέζια, πληκτρολόγια, τηλέφωνα, γραφεία, εργαλεία και  ποικίλο εξοπλισμό.
  5. COVID-19 Εκπαίδευση. Όλοι οι εργαζόμενοι θα εκπαιδευθούν στα υγειονομικά πρωτόκολλα αντιμετώπισης του COVID-19 σύμφωνα με το πλάνο εκπαίδευσης που έχει καταρτιστεί και καταγραφεί. Η εκπαίδευση είναι απαραίτητη και  θα είναι συνεχής ώστε να διασφαλιστεί η ενημέρωση  των εργαζομένων σε νέες προσθήκες και αλλαγές στα υπάρχοντα πρωτόκολλα. Η συμμετοχή στην εκπαίδευση και η κατανόηση της θα τεκμηριώνεται μέσα από την υπογραφή υπευθύνων δηλώσεων όλων των εργαζομένων.

 

d. Προϊόντα καθαρότητας, Απολύμανσης και Πρωτόκολλα

Τα ξενοδοχεία Χανδρή χρησιμοποιούν προϊόντα καθαρισμού τα οποία είναι εγκεκριμένα από τον ΕΟΦ και αποτελεσματικά στην καταπολέμηση  ιών, βακτηρίων και  μολυσματικών ασθενειών του αναπνευστικού. Διασφαλίζουμε την συνεχή τροφοδοσία των ξενοδοχείων  τόσο σε υλικά καθαριότητας όσο και σε επάρκεια ΜΑΠ.

  1. Κοινόχρηστοι χώροι. Η συχνότητα της καθαριότητας και απολύμανσης θα αυξηθεί σε όλους του κοινοχρήστους χώρους σε μια φορά ανά δυο ώρες τουλάχιστον, κατά την διάρκεια της ημέρας. Θα δοθεί έμφαση στις επιφάνειες και χώρους υψηλού κίνδυνου μετάδοσης της λοίμωξης  με συχνή  χρήση όπως ο χώρος της άφιξης στη υποδοχή, οι ανελκυστήρες και τα κουμπιά τους, τα πόμολα σε πόρτες, τα κοινόχρηστα WC, κάρτες κλειδιά και κλειδαριές, ΑΤΜ’S , κουπαστές σε σκάλες, εξοπλισμό γυμναστήριων κ.α.
  2. Δωμάτια Πλήρης εφαρμογή των κρατικών πρωτοκόλλων καθαρότητας και απολύμανσης με ιδιαίτερη έμφαση σε σημεία και αντικείμενα υψηλού κίνδυνου, όπως τηλεχειριστήρια, χειρολαβές σε μπάνια, πόρτες και έπιπλα, βρύσες, τηλέφωνα, πάνελ ρυθμίσεων  κλιματισμού, διακόπτες φωτισμού, χώροι αποσκευών κ.ο.κ. Σχολαστικός καθαρισμός δωμάτιων  και απολύμανση υφασμάτινων επιφανειών με ατμοκαθαριστή ή  κανονικός καθαρισμός και αναμονή 24 ωρών πριν τη διάθεση τους. Καθαρισμός θα γίνεται μόνο κατόπιν αιτήματος του διαμένοντα.
  3. Πλυντήρια και Λινά. Όλα τα λινά δωμάτιων θα αντικαθίστανται σύμφωνα με την επιθυμία του πελάτη και όχι καθημερινά. Θα πλένονται σε υψηλές θερμοκρασίες και η μεταφορά τους θα γίνεται μέσα σε ειδικές σακούλες ώστε να περιοριστεί ο κίνδυνος μεταφοράς  μικροβίων.
  4. Χώροι στους οποίους κινείται το προσωπικό. Αύξηση της συχνότητας καθαριότητας και απολύμανσης σε χώρους με συχνή κυκλοφορία προσωπικού όπως αποδυτήρια, εστιατόριο, είσοδος, χώρος διανομής στολών εργασίας, γραφεία, κουζίνες, σημεία φορτοεκφόρτωσης κ.ο.κ .
  5. Κοινόχρηστος εξοπλισμός. Εργαλεία και εξοπλισμός που είναι κοινόχρηστα θα απολυμαίνονται πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε βάρδια ή κάθε φορά που γίνεται χρήση από έναν νέο εργαζόμενο. Σε αυτά συμπεριλαμβάνονται τηλέφωνα, υπολογιστές, τερματικά καρτών, πληκτρολόγια, κάρτες κλειδιά και όποια άλλα αντικείμενα με τα οποία έρχονται σε απευθείας επαφή οι εργαζόμενοι.
  6. Πρωτόκολλο διαχείρισης δωμάτιου υπόπτου κρούσματος. Στην περίπτωση που υπάρχει υποψία για κρούσμα COVID-19, το δωμάτιο του επισκέπτη αφαιρείται από τη διαθεσιμότητα δωμάτιων και τίθεται σε καθεστώς καραντίνας. Δεν θα επανέλθει στην κυκλοφορία μέχρι να γίνει γνωστό το αποτέλεσμα των σχετικών  ιατρικών εξετάσεων. Εάν πρόκειται για περιστατικό που  το δείγμα είναι θετικό στον ιό, τότε στο δωμάτιο θα γίνει απολύμανση με εφαρμογή του σχετικού πρωτοκόλλου απολύμανσης όπως αυτό ορίζεται από τις αρμόδιες υπηρεσίες υγιεινής.
  7. Κλιματισμός και αερισμός χώρων. Σχολαστική καθαριότητα φίλτρων και απολύμανση τους καθώς και συχνή αντικατάσταση τους, έμφαση στην μη ανακυκλοφορία του αέρα και τον καλό φυσικό αερισμό του δωματίου. Παροχή  νωπού αέρα στους κοινόχρηστους χώρους .

 

e. Φυσική απόσταση

  1. Σε όλους τους χώρους των ξενοδοχείων θα εφαρμοστεί το πρωτόκολλο τήρησης αποστάσεων σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ.
  2. Δημιουργία ουράς. Χώροι όπου το προσωπικό και πελάτες  στέκονται σε ουρές θα σημανθεί κατάλληλα  για την τήρηση της απόστασης των 2 μέτρων. Όπως στην υποδοχή χώρο αναμονής για ανελκυστήρες, εστιατόρια, αίθουσες εκδηλώσεων, σημεία αποβίβασης και επιβίβασης  κ.ο.κ .
  3. Χώρος Υποδοχής. Οι εργαζόμενοι θα χρησιμοποιούν κάθε δεύτερο σταθμό εργασίας όπου είναι εφικτό ώστε να διασφαλίζεται η απαραίτητη απόσταση μεταξύ τους.
  4. Εστιατόρια και μπαρ. Στα επισιτιστικά τμήματα θα μειωθεί η χωρητικότητα τους σύμφωνα με τις οδηγίες του ΕΟΔΥ ώστε να τηρηθεί η απόσταση των 2 μέτρων μεταξύ κάθε ομάδας επισκεπτών με τήρηση του ανώτατου ορίου ατόμων ανά τραπέζι.
  5. Αίθουσες εκδηλώσεων. H διαρρύθμιση αιθουσών για εκδηλώσεις ακολουθεί τις κρατικές οδηγίες ώστε να διασφαλίζεται η αναγκαία απόσταση μεταξύ των συμμετεχόντων.
  6. Πισίνες. H διάταξη των καθισμάτων και επίπλων θα είναι τέτοια ώστε να διασφαλίζεται η απόσταση των 2 μέτρων μεταξύ ατόμων που δεν είναι μαζί.
  7. Χώροι προσωπικού. Εφαρμογή πρωτοκόλλων για τήρηση αποστάσεων σε κοινά γραφεία, αίθουσες εκπαίδευσης, χώρους συγκέντρωσης εργαζομένων, κουζίνες εστιατόρια, λινοθήκες   κ.ο.κ

 

f. Ασφάλεια τροφίμων

  1. Προστατευτικά μπουφέδων. Σε περίπτωση παράθεσης  πρωινού, γεύματος/δείπνου σε Μπουφέ θα τοποθετηθούν ειδικά προστατευτικά διαχωριστικά. Σερβίρισμα από προσωπικό εστίασης.
  2. Καταλογοι. Θα γίνει χρήση ηλεκτρονικών καταλογών στα εστιατόρια και η μετεγγραφή των  μενού  σε   κώδικα  QR   για  την   αποφυγή    φυσικής   επαφής. Περιορισμός των προσφερόμενων επιλογών.
  3. Grab & Go. Επιλογή για 24ωρη παροχή snacks και ποτών από τον χώρο της υποδοχής. Η υπηρεσία είναι self service.
  4. Στήσιμο τραπεζιών και λινά. Το στήσιμο του τραπεζιού θα γίνεται με την άφιξη του πελάτη και θα χρησιμοποιούνται χάρτινα τραπεζομάντηλα και χαρτοπετσέτες.
  5. Προμηθευτες. Όλοι οι προμηθευτές τροφίμων θα προσκομίσουν γραπτώς τα πρωτόκολλα υγιεινής και ασφάλειας που χρησιμοποιούν.